onsdag 9 november 2011

Ekorrarna rimmar!

Idag fick barnen lyssna till sagan om Petter och hans fyra getter som går på rimm. Därefter rimmade vi med halva gruppen och spelade rimm memo med andra halvan. Vi använde oss av macen och storbildsskärm när  vi skrev vårt rimm:


                         

Min mysiga mus, mus, mus
bor i ett hus, hus, hus

Min tokiga tiger, tiger, tiger
niger, niger, niger

Min godis gris, gris
släppte en fis, fis, fis

Min kloka katt, katt, katt
letar efter en skatt, skatt, skatt

Min ensamma ekorre, ekorre, ekorre
vill leka med en orre, orre, orre

Min snabba jaguar jaguar jaguar
hon  kan prata maguar, maguar, maguar

Min nya noshörning noshörning noshörning
vill ha en börning, börning, börning

Mitt rosa rådjur, rådjur, rådjur
bor i en bur, bur, bur

Min mysiga mus, mus, mus
gillar bus, bus, bus

Barnen spelar rimm memo!


 De ritade fina bilder till sina rimm!



Mvh Lisa och Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar